۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » اخبار روز » مقالات
  • شناسه : 1007
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
  • 240 بازدید
  • ارسال توسط :
با خرید از فروشگاهای شهر بنک از  کسب و کارهای شهرمان حمایت کنیم/ لزوم فرهنگ سازی در خصوص حمایت از اقتصاد شهر

با خرید از فروشگاهای شهر بنک از کسب و کارهای شهرمان حمایت کنیم/ لزوم فرهنگ سازی در خصوص حمایت از اقتصاد شهر

با خرید از فروشگاهای شهر بنک از کسب و کارهای شهرمان حمایت کنیم/ لزوم فرهنگ سازی در خصوص حمایت از اقتصاد شهر تا قبل از سال ۱۳۸۲ بنک روستا بود و بعد از آن تبدیل به شهر شد و شهرداری بنک نیز در سال ۱۳۸۳ تاسیس گردید.از آن به بعد تا کنون جمعیت شهر افزایش […]

با خرید از فروشگاهای شهر بنک از کسب و کارهای شهرمان حمایت کنیم/ لزوم فرهنگ سازی در خصوص حمایت از اقتصاد شهر

تا قبل از سال ۱۳۸۲ بنک روستا بود و بعد از آن تبدیل به شهر شد و شهرداری بنک نیز در سال ۱۳۸۳ تاسیس گردید.از آن به بعد تا کنون جمعیت شهر افزایش نسبی داشته و در حال حاضر نزدیک به ۲۰ هزار نفر در بنک زندگی می کنند. افزایش جمعیت سبب رشد ساخت و سازها و رونق اقتصاد در این شهر شد به طوری که تا قبل از شهر شدن بنک تعداد اندکی فروشگاه‌های زنجیره ای ،سوپر مارکت، نانوایی، تعمیرگاه ها،ابزار فروشی ،بنگاه های املاک ،هتل ،رستوران،بیرون بر ،بازارچه،لوازم خانگی ،کارخانه یخ و ……….در بنک وجود داشت و مردم بیشتر برای خرید مایحتاج خود به شهر همجوار می رفتند.

اما کم کم با توجه رشد شهردر اکثر زمینه ها و افزایش جمعیت و ورود گردشگران به پارک ساحلی شهر و افرایش تقاضا ،اصناف و کسبه با توجه به ارزان بودن مغازه ها و حمایت مردم مهربان و همدل بنک علاقه مند به سرمایه گذاری در بنک شدند به طوری که در حال حاضر اکثر اصناف مورد نیاز مردم مثل فروشگاهای بزرگ زنجیره ای، هتل ،رستوران، شهرک صنعتی و کارخانه یخ سازی…… در بنک موجود می باشد.

برای حفظ ثبات سرمایه گذاری و گسترش آن در بنک نیاز است که مردم به عنوان مصرف کننده تا حد توان از فروشگاه ها و اصناف و کسب و کارهای شهر در حال توسعه خود حمایت کرده و باعث رونق بیشتر اقتصاد شهری گردند.متاسفانه سالیانه حجم زیاد نقدینگی از شهر خارج شده و سرمایه گذاران به خصوص جوانان علاقه مند به تجارت و بازار به جای سرمایه گذاری در شهر خود به شهرهای همجوار کوچ نمایند و این موضوع و دیگر دلایل مانع توسعه یافتگی و پیشرفت شهر آینده دار بنک شده و رونق اقتصاد شهر را به خطر انداخته است .

نزدیکی به شهر کنگان و شاید تفاوت قیمت ها و عدم تمایل برخی اصناف به تبلیغات در سایت ها باعث شده که برخی از مصرف کنندگان کالاها و خدماتی که در بنک عرضه می گردد را در شهر مجاور تقاضا کنند و خرید های خود را در شهر خودشان انجام ندهند و این باعث شده که برخی از سرمایه گذاری ها و اصناف در شهر بنک تعطیل و به جای دگر نقل مکان کنند.

از نظر برخی مردم تفاوت قیمت اجاره در بنک با کنگان باید باعث ارزان تر بودن کالا شود که در پاره ای از فروشگاه‌ها برعکس است و در بنک برخی کالاها و خدمات گران‌تر عرضه می گردد و باعث عدم استقبال آنان از اصناف شهر بنک می شود.

حل این موارد نیاز به فرهنگ سازی و تبلیغات گسترده دارد ؛ اینکه فروشگاه‌ها سعی کنند قیمت ها را حداقل برابر با سایر شهر ها ارائه دهند و مردم نیز از مغازه ها و اصناف شهر خودشان خرید کنند تا شاهد رونق اقتصاد شهر زیبای بنک باشیم. شایسته است شورای شهر، شهرداری، اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت و دیگر ادارات مرتبط موضوع با برنامه ریزی مناسب زمینه رشد کسب و کارهای بازاری، تجارتی، تولیدی به خصوص دانش بنیان در شهرمان فراهم نمایند.قاسم احمدی _ بنک نیوز

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*