۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

  • شناسه : 6908
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
  • 171 بازدید
  • ارسال توسط :
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه؛

مشعل سوزی در پارس جنوبی ۶۰ درصد کاهش می‌یابد

مشعل سوزی در پارس جنوبی ۶۰ درصد کاهش می‌یابد   مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: دو طرح به با اعتبار ۷۵ میلیون یورو در این منطقه در مرحله اجرا است که با تکمیل آن‌ها میزان میزان مشعل سوزی در منطقه از ۹ میلیون مترمکعب به ۴/۵ میلیون متر مکعب کاهش می‌یابد.   به […]

مشعل سوزی در پارس جنوبی ۶۰ درصد کاهش می‌یابد

 

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: دو طرح به با اعتبار ۷۵ میلیون یورو در این منطقه در مرحله اجرا است که با تکمیل آن‌ها میزان میزان مشعل سوزی در منطقه از ۹ میلیون مترمکعب به ۴/۵ میلیون متر مکعب کاهش می‌یابد.

 

به گزارش بنک نیوز ، سخاوت اسدی در نشست با خبرنگاران با اشاره به جذب ۹۸ درصدی اعتبارات عمرانی سازمان منطقه ویژه پارس در سال گذشته از افزایش اعتبارات عمرانی ۵ ماهه نخست امسال این سازمان به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد و آن‌را نشان دهنده تلاش این سازمان برای توسعه و عمران منطقه ویژه پارس برشمرد.

 

 

 

وی افزود: با راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی مجموع تولید گاز ۱۳ پالایشگاه این منطقه، ۷۰ درصد تولید گاز کشور را در بر می‌گیرد و این مهم با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شده است.

 

 

 

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: مجموع صادرات در منطقه ویژه پارس در سال ۱۴۰۱  بیش از ۱۲ میلیارد دلار بوده است و در ۴ ماهه نخست امسال با هشت میلیون تن ظرفیت به ۳ میلیارد دلار رسیده است.

 

 

 

وی همچنین با اشاره به ۲۱ طرح سرمایه‌گذاری در منطقه پارس جنوبی به مبلغ ۲۱ میلیارد دلار، افزود: ۴ طرح پتروپالایشی به مبلغ ۶ میلیارد دلار در این منطقه در حال اجراست و طی دو سال گذشته ۲۸ موافقت اصولی سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی با اعتبار ۵ میلیارد دلاری برای خصوصی صادر شده است.

 

 

 

اسدی درباره طرح‌های کاهش مشعل‌سوزی در پارس جنوبی گفت: کیفیت زیست محیطی منطقه همواره از دغدغه‌های مردم منطقه بوده است که در این خصوص با همکاری تنگاتنگ با اداره کل محیط زیست دو طرح به مبلغ ۷۵ میلیون یورو در منطقه در مرحله اجرا است که در کنار مزایده فروش گاز‌های همراه مشعل به بخش خصوصی میزان مشغل سوزی در منطقه از ۹ میلیون متر مکعب به ۴/۵ متر مکعب کاهش یابد.

 

 

 

وی در زمینه اشتغال جوانان استان بوشهر در طرح‌های منطقه گفت: از ابتدای سال بیش‌از هزار  ۲۳۰ نفر از جوانان جویای کار به صورت اشتغال پایدار مشغول به کار شده‌اند که با برگزاری آزمون‌های پتروشیمی‌های باختر، کیمیا و صدف و جذب هزار نیروی بومی در مجتمع گازی پارس جنوبی از طریق آزمون‌های استخدامی، سال خوبی در زمینه به کارگیری جوانان جویای کار منطقه در طرح‌های پارس جنوبی را شاهد خواهیم بود.

 

 

 

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس یاداور شد: آزمون استخدامی مجتمع گاز  از سوی دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار خواهد شد.

 

 

 

وی با اشاره به اعتبار هزار و ۳۰۰ میلیاردی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در پارس جنوبی، گفت: ۴۵۸ میلیارد تومان از این اعتبار تا کنون هزینه شده است و  سهم سازمان منطقه ویژه پارس به تنهایی ۱۵۹ میلیارد تومان بوده است.

 

 

 

اسدی به اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی اختصاصی سفر رئیس جمهور  به استان بوشهر از محل اعتبارات وزارت نفت اشاره کرداین عدد را در بین استان‌های کشور منحصر به فرد برشمرد که نشان دهنده نگاه ویژه دولت و وزارت نفت به استان بوشهر است.

 

 

 

وی ادامه داد: در کنار این مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق شورای راهبردی پتروشیمی اعتبار در نظر گرفته شده است که کل این مبالغ با تفاهم نامه‌های آتی در اختیار فرمانداری‌ها قرار خواهد گرفت.

 

 

 

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در ادامه این نشست به پاسخ به سوالات خبرنگاران پرداخت و درباره حمایت این سازمان از تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: به طور جد پشتیبان تیم پارس جنوبی هستیم و این تیم را برای صعود به لیگ برتر حمایت می‌کنیم.

 

 

 

وی همچنین گفت: بهسازی جاده مواصلاتی جم به سیراف با همکاری اداره راه اجرایی خواهد شد و در زمینه اشتغال نیز با بلوغ تخصصی نیرو‌های جویای کار با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان زمینه بکارگیری این نیرو‌های در منطقه افزایشی خواهد بود، به طوری که اکنون با قاطعیت می‌توان گفت بالای ۶۰ درصد کلیه جذب‌ها در منطقه از نیرو‌های متخصص استان است.

 

 

 

اسدی بیان کرد: عضویتش در کمیته شورای راهبردی پتروشیمی را فقط به درخواست این شورا و در جهت موثر کردن تصمیمات و جلوگیری از هزینه کرد مشابه صورت پذیرفته است که سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان متولی منطقه در تصمیم‌های این شورا مشارکت خواهد کرد و هیچ تغییر خاصی در ماهیت این کمیته صورت نپذیرفته است.

 

 

 

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس همچنین در رابطه با جذب آزمون استخدامی مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ضریب جذب داوطلبان ۴ شهرستان جنوبی که ملغی شده بود به این آزمون برگشت./صدا و سیما

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*