۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استان بوشهر » شهرستان کنگان
  • شناسه : 7059
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
  • 147 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : قاسم احمدی
  • منبع : بنک نیوز
قابلیت تبدیل شدن کنگان به قطب شرکت های دانش بنیان در حوزه انرژی
رئیس مرکز رشد علم و فناوری شهرستان کنگان

قابلیت تبدیل شدن کنگان به قطب شرکت های دانش بنیان در حوزه انرژی

رئیس مرکز رشد علم و فناوری شهرستان کنگان گفت: شهرستان کنگان با توجه به پتانسیل‌های موجود قابلیت تبدیل شدن به قطب شرکت های دانش بنیان در حوزه انرژی نفت ، گاز و پتروشیمی را داراست.

به گزارش بنک نیوز، دکتر عمار جعفری در نشست با خبرنگاران ابتدا به ذکر تاریخچه و سابقه مرکز رشد علم و فناوری شهرستان کنگان پرداخت و گفت؛ این مرکز بر اساس سیاست ها چهارم و پنجم توسعه دولت و به منظور ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ، تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی در حوزه صنعت نفت ، گاز وپتروشیمی ، توسعه کسب و کار های کوچک و متوسط دانش بنیان، و به دلیل همجواری و میزبان بودن شهرستان کنگان با قطب انرژی کشور(منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس جنوبی) توسط پارک علم و فناوری بوشهر در اسفند ۱۳۹۰ پس از اخذ مجوز در سال ۱۳۹۱ افتتاح گردید.
وی تبدیل شدن به قطب علمی تحقیقاتی و فناوری به ویژه در حوزه انرژی (نفت ، گاز، پتروشیمی) در منطقه جنوب و حتی کشور و تولید محصولات دانشی را به عنوان چشم انداز این مرکز عنوان کرد و گفت؛ مامورین اصلی مرکز رشد علم و فناوری شهرستان کنگان و ایجاد یک مرکز قابل اطمینان برای حمایت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به کارآفرینان و تجاری سازی ایده ها و طرح های با دانش بالا در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی می باشد.

 

دکتر جعفری به لزوم حمایت مسولین وصنایع مستقر در منطقه از شرکت های دانش بنیان بومی و محصولات آنان اشاره کرد و افزود؛ اگر زمینه حضور این شرکت‌ها در صنایع عظیم مستقر در منطقه را فراهم کنیم کمک بزرگی به ایجاد اشتغال جوانان بومی و نخبه خواهیم کرد و این مهم مسیر نمی شود مگر اینکه زمینه و شرایط قانونی ورود شرکت های دانش بنیان بومی را در صنایع گاز و پتروشیمی را فراهم کنیم.

وی در ادامه به مشکلات پیش روی این مرکز پرداخت و عنوان کرد؛ کمبود فضای استقرار و فضای کارگاهی، کمبود نیروی کار ماهر، عدم تامین مالی و تسهیلات ، محدویت های شهرک های صنعتی، برداشت سلیقه ای از قوانین ، غیر قابل پیش بینی بودن قیمت محصولات اولیه از مشکلات مراکز رشد علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان بوده که باید برای حل آنان چاره ای اندیشید.

رئیس مرکز علم و فناوری شهرستان کنگان از فعالیت ۱۴ شرکت فعال زیر نظر این مرکز خبر داد و گفت ؛ از این ۱۴ شرکت تعداد۵ شرکت آن دانش بنیان بوده که تقریبا باعث اشتغال زایی ۹۴ نفر شده اند.
وی ادامه داد: میزان فروش محصولات و خدمات این شرکت ها در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ به ۲۳ میلیارد تومان رسیده است و در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ با جهشی چشمگیر این مبلغ به ۶۳ میلیارد تومان رسیده است.
دکتر جعفری گفت: در مدت ۲ سال اخیر از بین چندین طرح و ایده رسیده به این مرکز توانستیم ۲۲ ایده را به محصول و نمونه اولیه تبدیل کرده و به بازار ارائه دهیم.

ایشان ادامه داد؛ یکی دیگر از اقدامات مرکز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به شرکت های دانش بنیان بوده که در سال ۱۴۰۰ دو و نیم میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ هفت و نیم میلیارد تومان توانستیم تسهیلات به آنان پرداخت کنیم.
آدرس مرکز رشد علم و فناوری شهرستان کنگان: کنگان خیابان ایثار ۱ فرعی ۷
تلفن: ۰۷۷۳۷۲۲۱۸۲۱
عکاس و خبرنگار: قاسم احمدی بنک نیوز

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*