۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » متفرقه
  • شناسه : 790
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۵:۲۰
  • 374 بازدید
  • ارسال توسط :
قایق های صیادان بخش سیراف جایی در اسکله ندارند!

قایق های صیادان بخش سیراف جایی در اسکله ندارند!

قایق های صیادان بخش سیراف جایی در اسکله ندارند! حسین دهقان زادهکارشناس ارشد مدیریت یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر صید و صیادی است که بر اساس آمارها سالانه افزون بر ۶۰ هزار تن انواع آبزیان در خلیج‌ فارس محدوده استان بوشهر صید و به بازار عرضه می‌شود. استان بوشهر سهم مهمی در صید […]

قایق های صیادان بخش سیراف جایی در اسکله ندارند!

حسین دهقان زاده
کارشناس ارشد مدیریت

یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر صید و صیادی است که بر اساس آمارها سالانه افزون بر ۶۰ هزار تن انواع آبزیان در خلیج‌ فارس محدوده استان بوشهر صید و به بازار عرضه می‌شود. استان بوشهر سهم مهمی در صید آبزیان از جمله ماهی و میگو دارد و در این راستا در بخش پرورش آبزیان نیز دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور است و حدود ۷۰ درصد از میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

با توجه به رشد جمعیت در منطقه پارس جنوبی و وجود صنعتگران در منطقه، اخیراً تعداد زیادی از افراد غیربومی جهت تفریحات خود اقدام به خرید قایق های صیادی نمودند و قایق خود را در اسکله بنادر جانمایی کرده اند و هر چند وقت یکبار صرفاً ‌جهت تفریح و سرگرمی به قایق خود مراجعه می نماید. در حالی که این امر باعث شده اسکله های صیادی بخش سیراف (شهرسیراف، روستاهای پرک و شیرینو) برای قایق های اهالی و بومیان منطقه جایی نداشته باشد، و به همین دلیل موجب نارضایتی ‌افراد محلی شده است.

با توجه به طوفان های فصلی و مواج شدن ساحل و از آن جایی که اغلب اسکله‌های صیادی منطقه فرسوده شده و نیاز به توسعه و اصلاح دارد، صیادان نمی توانند در وسط اسکله قایق های خود را لنگر (پارک) نمایند، و تنها می بایست به اطراف دیوارهای اسکله رفته و در آن مسیر قایق های خود را پارک نمایند، که متاسفانه تمامی مکان های اطراف دیواره توسط غیربومیانی که صیاد نیستند، گرفته شده است.

از دیگر مسائل و مشکلات اسکله صیادی در بخش سیراف ‌می‌توان به عدم وجود ‌روشنایی کافی، نبود دوربین مداربسته، و نداشتن بازو اسکله جهت جلوگیری ‌از ورود ماسه به دهانه اسکله و همچنین پیشگیری‌ از متلاطم شدن حوضچه آب در هنگام طوفان های فصلی (باد قوس) نام برد.

بنابراین با توجه ظرفیت های توسعه دریا محور ‌ که‌ در بخش ‌سیراف وجود دارد و سرمایه‌گذاری اهالی در این حوزه،‌ انتظار می رود ساماندهی قایق ها، مسائل و مشکلات مهم صیادان با همکاری و مشارکت مسئولین محترم و تشکیل کارگروه متخصص (توسط فرمانداری، شیلات، اداره بندر و دریابانی) و ایجاد تعاونی صیادان‌ که همواره فعال باشد، می تواند راهگشای این موضوع باشد.

بنک_نیوز#سیراف#کنگان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*