۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » فرهنگی » مقالات
  • شناسه : 1278
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
  • 199 بازدید
  • ارسال توسط :
دانش ارتباطی لازمه‌ی هر کارگزار روابط‌عمومی

دانش ارتباطی لازمه‌ی هر کارگزار روابط‌عمومی

دانش ارتباطی لازمه‌ی هر کارگزار روابط‌عمومی در مباحث امروزه‌ی روابط‌عمومی نکته‌ای که در آگهی‌های استخدام کارگزاران روابط‌عمومی کمتر به آن پرداخته می‌شود؛ دانش ارتباطی متقاضیان جذب در این حرفه می‌باشد.دانشی که شاید برخی آن را در آگهی‌های مشاغل غیر از روابط‌عمومی به وفور دیده باشید، مخصوصاً مشاغل حوزه‌ی بازاریابی و فروش، اما در جذب کارگزاران […]

دانش ارتباطی لازمه‌ی هر کارگزار روابط‌عمومی

در مباحث امروزه‌ی روابط‌عمومی نکته‌ای که در آگهی‌های استخدام کارگزاران روابط‌عمومی کمتر به آن پرداخته می‌شود؛ دانش ارتباطی متقاضیان جذب در این حرفه می‌باشد.
دانشی که شاید برخی آن را در آگهی‌های مشاغل غیر از روابط‌عمومی به وفور دیده باشید، مخصوصاً مشاغل حوزه‌ی بازاریابی و فروش، اما در جذب کارگزاران روابط‌عمومی کمتر به آن پرداخته می‌شود.
بهتر است برای نمونه چند فاکتور اصلی که باعث نیاز مبرم به دانش ارتباطی در این حوزه می‌شود را باهم مرور کنیم:

نکته اول: اگر شما بتوانید تعارضات اداره روابط‌عمومی را با سایر ادارات درون سازمانی و برون سازمانی و همچنین رسانه‌ها مدیریت کنید؛ در این حوزه بسیاری از مشکلات مبتلابه ادارات روابط عمومی را پشت سر گذاشته‌اید.

نکته دوم: لازمه‌ی مدیریت و فعالیت در روابط‌عمومی اخذ بودجه و برخی امتیازات برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده می‌باشد؛ این عمل با تسلط بر دانش اصول و فنون مذاکره میسر می‌شود که یکی از پایه‌های اصلی دانش ارتباطی است.

نکته سوم: برند شخصی یک کارگزار روابط‌عمومی در حوزه ارتباطات فردی همواره نشان‌دهنده سطح فرهنگ ارتباطی سازمان به شمار می‌رود؛ و این موضوع در ضرب المثل قدیمی: مشت، نمونه خروار است، به خوبی نشان می‌دهد که یک فرد که ارتباطات گسترده‌ای با بیرون سازمان دارد چگونه می‌تواند بر ارزش برند یک سازمان اثر مثبت یا مخرب بگذارد.

نکته چهارم: مدیریت کارکنان شاغل اگر در فضایی با رویکرد ارتباط محور پیش نرود، انجام اکثر کارها با مشکل مواجه یا انجام نمی‌شود. به بیان ساده با توجه به تعداد ورودی‌های کاری بالای این حوزه و تنوع بسیار زیاد آن، معمولاً کارها وظایف‌محور انجام نشده و بسیار براساس ارتباطات مدیر با کارکنان شکل می‌گیرد.

در نهایت به این مهم اشاره می‌کنم که اگر از دانش ارتباطی فردی کافی برخوردار نیستید، بهتر است در شغلی به غیر از روابط‌عمومی مشغول به کار شوید.

محمدعلی مقدسی
تیرماه ۱۴۰۱

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*