۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » شهرستان کنگان
  • شناسه : 506
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۱۱
  • 189 بازدید
  • ارسال توسط :
امام جمعه کنگان: جلوی تملک غیرقانونی و تصرف عدوانی منابع طبیعی عده ای سودجو در کنگان گرفته شود

امام جمعه کنگان: جلوی تملک غیرقانونی و تصرف عدوانی منابع طبیعی عده ای سودجو در کنگان گرفته شود

📣امام جمعه کنگان:جلوی تملک غیرقانونی و تصرف عدوانی منابع طبیعی عده ای سودجو در کنگان گرفته شود 🔰 حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و تقدیر از مدیر و دست اندرکاران منابع طبیعی افزود: انسان تعجب می کند افرادی زمین های کوهپایه و یا زمین های لم […]

📣امام جمعه کنگان:
جلوی تملک غیرقانونی و تصرف عدوانی منابع طبیعی عده ای سودجو در کنگان گرفته شود

🔰 حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و تقدیر از مدیر و دست اندرکاران منابع طبیعی افزود: انسان تعجب می کند افرادی زمین های کوهپایه و یا زمین های لم یزرعی که بیش از صد سال خبری از کشاورزی در آن نبوده را تصرف و حتی ثبت می کنند و بعد با قیمت های گران هم می فروشند.

وی بیان کرد: از سویی دیگر هم گاهی زمین هایی که صاحب حل و عقد و بسیاری از مردم شهادت به مالکیت مالک می دهند و دارای مدارک مثبته و اسناد قانونی است توسط برخی دستگاهها متاسفانه تصرف و بعضی نیز سند را به نام دستگاه مربوطه می کنند که هر دو بایستی بصورت قانونی بررسی و عادلانه حکم شود.

خطیب جمعه گفت: به نص روایات زمینی که غصب می شود حسب روایات فردای قیامت به گردن غاصب آویزان می شود.

محمودی با تاکید بر ضرورت توسعه درختکاری ، ضرورت بیابان زدایی و پرهیز از درخت زدایی عنوان کرد: پیشنهاد می شود بمناسبت هفته درختکاری و نکوداشت یاد و خاطره شهدا ، دستگاههای مربوطه و دوست داران محیط و طبیعت به تعداد شهدای شهرستان و شهدای گمنام مدفون در این خطه درخت نخل که نماد مقاومت است را در سطح شهرها و روستاها بکارند.

وی در بخش دیگر با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) و بیان فضایل و مناقب آن امام همام اظهار نمود: امام موسی کاظم علیه السلام در گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی و تقویت اسلام نقشی بی بدیل داشت که ضروری است تا شناخت ما نسبت به آنحضرت بیشتر شود.

امام جمعه با تبریک عید سعید مبعث و جایگاه و عظمت این عید در روایات و اعمال خاص ۲۷ رجب از جمله زیارت مولای متقیان امام علی (علیه السلام) گفت: نیاز جامعه بشری به پیامبر مکرم اسلام مقطعی نیست بلکه ضروری و دائمی است و مبعث خاتم الانبیاء بزرگترین اتفاق تاریخ بشریت است که انسان را به تکامل و تعالی رساند.

محمودی با اشاره به تکریم و معارفه رییس هیات رزمندگان اسلام شهرستان کنگان با تقدیر از زحمات آزاده سرافراز حاج شیخ رضا میرزایی در دوران مسئولیت و آرزوی توفیق برای یادگار دفاع مقدس و مسئول جدید هیات سرهنگ حاج محمد صابر به جایگاه و نقش این هیات در کلام رهبری فرزانه انقلاب اشاره و عنوان کرد: امیدورام هیات رزمندگان اسلام و دیگر هیات های مذهبی موجب ارتقای معرفت دینی و معنویت در جامعه و عاملی برای همبستگی و وحدت بین محله ها و اقوام شوند.

وی ضمن تاکید بر پرهیز از دخیل کردن سلایق شخصی در هیات و ضرورت توجه به مشروعیت برنامه های اجرایی هیات بر اساس موازین دینی و شرعی و نظر مراجع عظام تقلید ، سکولار بودن را آفتی جدی برای هیات دانست و تاکید کرد: هیات های مذهبی نباید بگونه ای باشند که کاری به نظام دینی نداشته باشند بلکه باید بازویی برای نظام دینی باشند.
خطیب جمعه با تبریک افتتاح شرکت پتروپالایش کنگان در روزهای گذشته ، راه اندازی این مجموعه صنعتی را افتخاری برای منطقه و کشور دانست و یادآور شد: پتروپالایش کنگان منشاء خیری در حوزه اشتغال و مسئولیت های اجتماعی برای شهر ، شهرستان و استان باشد.

محمودی با تسلیت وفات حضرت ابوطالب (علیه السلام) با بررسی شخصیت عظیم ابوطالب بیان داشت: به رغم خدمات و زحمات و تلاش های بی شائبه حامی پیامبر و والد مکرم امیرالمومنین (علیه السلام) و دین مبین اسلام ، تاریخ به آنحضرت جفا کرده که منشاء آن بخاطر دشمنی دشمنان با امیرالمومنین علی علیه السلام بود که ناجوانمردانه فضایل و خدمات ابوطالب رانفی و انکار نمودند.

وی در پایان به حملات هوایی آمریکایی ها به عراق و سوریه با دستور رییس جمهور این کشور ، به چرایی این اقدام عجولانه و شتابزده آمرکایی ها اشاره و با بیان اینکه این حملات کور راه بجایی نخواهد برد و تاثیری راهبردی در معادلات منطقه غرب آسیا و محور مقاومت نخواهد داشت تاکید کرد: آمریکا بداند تاریخ مصرف زورگویی اش در منطقه تمام شده و موشک ها و پهبادهای مقاومت آماده اند تا با فرمانی منافع آمریکا در منطقه از جمله تلاویو را با خاک یکسان کنند.

🖋️ ابوذر حسین پور کنگان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*