۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » اخبار استان بوشهر » شهرستان کنگان
  • شناسه : 6589
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
  • 215 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : قاسم احمدی
  • منبع : بنک نیوز
کاهش ۲/۷ درصدی آمار ولادت در کنگان/محمد و فاطمه محبوب ترین نامها در شهرستان کنگان
رئیس اداره ثبت احوال کنگان اعلام کرد:

کاهش ۲/۷ درصدی آمار ولادت در کنگان/محمد و فاطمه محبوب ترین نامها در شهرستان کنگان

رئیس ثبت احوال شهرستان کنگان گفت:آمار ولادت در 9 ماهه سال 1401 در شهرستان کنگان نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/7 درصد کاهش داشته است.

رئیس ثبت احوال  شهرستان کنگان در مصاحبه با خبرنگار بنک خبر گفت:جمعیت شهرستان کنگان تا پایان آذر ماه ۱۴۰۱ تعداد ۱۱۰۶۳۲ نفر بوده که از این تعداد ۷۱۳۵۲ نفر مردو ۳۹۴۸۰ نفر را  زنان تشکیل می دهند.

حسین محمدی در خصوص ثبت وقایع حیاتی  شهرستان کنگان اظهار کرد:طبق آمار ثبت شده  در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۰۲ مورد ولادت در شهرستان  به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه  سال قبل  که ۹۲۷ مورد بوده ، کاهش ۲/۷ درصدی  آمار ولادت را نشان می دهد.

ایشان ادامه داد: از تعداد ولادت های ثبت شده  در ۹ ماهه امسال ۴۷۹ نفر پسر و ۴۲۳ نفر دختر بوده اند که ۸۷/۵ درصد از ولادت ها  مربوط به شهر و  ۱۲/۵ درصد مربوط به روستاهای شهرستان بوده است.

ایشان گفت : نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت ۱۱۳/۲ بوده  و این بدین معنی است  که در مقابل تواد هر ۱۰۰ نوزاد دختر ۱۱۳ نوزاد پسر متولد شده است و طی ۹ ماهه سال جاری  در شهرستان کنگان ۴۱/۱ درصد از ولادت ها در فاصله  ۵ سال از شروع زندگی  والدین ،۲۸/۸ درصد در فاصله ۶ تا ۱۰ سال و ۲۹/۶ درصد در فاصله بیشتر از ۱۰ سال رخ داده است .

محمدی  در مورد فراوان ترین  نام های منتخب در سال جاری برای نوزادان گفت: فاطمه برای دختران و محمد برای پسران بیشترین فراوانی  را از آغاز سال ۱۴۰۱ تا به امروز در شهرستان کنگان داشته است.

وی افزود: نام های  انتخاب شده برای  نوزادان  پسر با بیشترین فراوانی از ابتدای سال جاری  به ترتیب شامل : محمد،حسین،امیرعلی،امیرحسین و علی  و برای دختران به ترتیب اسامی فاطمه،زهراف زینب، حلما و آوا بوده است.

ایشان در ادامه گفت:از ۳۶۱۹ واقه وفات ثبت شده در ۹ ماهه امسال استان ،۱۸۶ واقعه فوت  که حدود ۵/۸ درصد کل از کل فوتی های استان  را شامل می شود در شهرستان کنگان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه  سال قبل ۲۷/۱درصد کاهش  را نشان می دهد.

وی در خصوص نسبت جنسی حاصل از فوت  طی ۹ ماهه سال جاری گفت:این نسبت ۱۲۱/۴ بوده است و این بدین معنی است که در مقابل فوت هر ۱۰۰ نفر زن  فوت ۱۲۱  مرد به ثبت رسیده است.

محمدی به کاهش ۱۵/۱ درصدی آمار ازدواج در شهرستان کنگان اشاره کرد و. گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۲۵ مورد ازدواج   در شهرستان کنگان ثبت شده است  که در مقایسه  با مدت مشابه  سال قبل که ۲۶۵مورد بوده کاهش ۱۵/۱ درصدی را نشان می دهد.

وی به آمار طلاق در شهرستان اشاره کرد و افزود: طی این مدت در شهرستان کنگان ۹۳ مورد واقه طلاق به ثبت رسیده که در مقایسه  با مدت مشابه  سال قبل که ۱۱۲ مورد بوده ، کاهش ۱۷ درصدی  آمار طلاق را در شهرستان اثبات می کند.

ایشان در خصوص میانگین  سن ازدواج  ثبت شده گفت: در بین شهرستانها  ، شهرستان کنگان  بعد از عسلویه کمترین  میانگین  سن زوج و زوجه  را به خود اختصاص داده است.

وی از شوراهای شهر و روستا و دهیاری ها  خواست در خصوص اعلام آمار ثبت فوتی ها در مهلت قانونی ۱۰ روزه و ساماندهی آرامستانها اهتمام بیشتری داشته باشند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*