۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

  • شناسه : 7314
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۲۳
  • 39 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : قاسم احمدی
  • منبع : بنک نیوز
با بهره‌برداری از پتروشیمی دنا، ظرفیت متانول ایران ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش می‌یابد
خبر خوب

با بهره‌برداری از پتروشیمی دنا، ظرفیت متانول ایران ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش می‌یابد

براساس الگویی که برای توسعه زنجیره متانول طراحی شده، مطالعه درباره چند مسیر ازجمله MTO ،MTG، اسید استیک و اتانول در حال انجام است.

🔷 *مدیرعامل پتروشیمی دنا:تدوین الگوی توسعه زنجیره متانول هم‌زمان با اجرای مراحل تکمیلی طرح پتروشیمی دنا/ پیشروی با تکیه بر توان داخل*

🔹هاشمی،مدیر عامل پتروشیمی دنا در گفتگو با شانا:

🔸هلدینگ پتروفرهنگ به‌طور ویژه بر پیشرفت طرح تمرکز کرده است و برآورد می‌شود پتروشیمی دنا در سال نخست بهره‌برداری حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

🔸پتروشیمی دنا پس از بهره برداری ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول را دارد.

🔸در سه‌ ماه پایانی ۱۴۰۲ بخش زیادی از خریدهای باقی‌مانده انجام شد و تا ۶ ماه اول ۱۴۰۳ همه کالاهای موردنیاز دنا وارد سایت می‌شود.

🔸حدود ۳۵درصد کل طرح پتروشیمی دنا داخلی بوده و هزینه کل تجهیزات آن ۲۰۰ میلیون یورو می‌شود که بیش از ۶۰ میلیون یورو آن داخلی است.

🔸با بهره‌برداری از پتروشیمی دنا، ظرفیت متانول ایران ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش می‌یابد.

🔸براساس الگویی که برای توسعه زنجیره متانول طراحی شده، مطالعه درباره چند مسیر ازجمله MTO ،MTG، اسید استیک و اتانول در حال انجام است.

🔸تجهیزات فرایندی پتروشیمی دنا که قرار بود از سوی شرکت هالدر تاپسو دانمارک تحویل شود، به دلیل تحریم‌ها از سوی طرف اروپایی متوقف شد. به همین دلیل، تجهیزات به شرکت داخلی ماشین‌سازی اراک سفارش داده شد و می‌توان گفت که به‌نوعی با این اقدام، تهدیدها به فرصت تبدیل شدند.

🔸ساختار مالی چابک پتروشیمی دنا امکان سودآوری در سال‌های اولیه بهره‌برداری را فراهم خواهد کرد و این شرکت با برنامه‌ریزی در حوزه فروش می‌تواند افزایش بهره‌وری قابل‌ توجهی را رقم زند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*